Vilniaus Karoliniškių gimnazija

Kultūrinio ugdymo taikymas tarpdalykiniame ugdyme. Olandijos patirtis

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

Programą įgyventina Europos socialinio fondo agentūra

 

Gimnazijos direktorius S. Andraikėnas ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Ribinskaitė kartu su kitų TŪM mokyklų kolegomis stažavosi #TŪM #tūkstantmečiomokyklos ir Ugdymo meistrai  kovo 18–21 d. Vilniaus TŪM (Tūkstantmečio mokyklų) programos profesinėje stažuotėje Nyderlanduose. Stažuotės tikslas – mokytojų ir vadovų kultūrinio ugdymo kompetencijų taikymas tarpdalykiniame ugdyme. Nyderlanduose egzistuoja kruopščiai prižiūrimos, kultūrinį profilį atitinkančios mokyklos, susibūrusios į asociaciją. Tai įprastos mokyklos, dirbančios su tomis pačiomis bendrosiomis ugdymo programomis, tik skiriančios papildomą dėmesį kultūrinėms temoms. Vizituota Ultrechto mieste esančioje inovatyvioje Amadeus Lyceum ir novatoriškoje Gerrit Rietveld College vidurinio ugdymo įstaigose.

  • Amadeus Lyceum ugdymo įstaiga išsiskiria tuo, kad ypač  pabrėžiamas kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir tarpkultūrinio dialogo svarbumas modernioje švietimo praktikoje. Šios organizacijos vizija – kurti dinamišką mokymosi aplinką, kurioje mokiniai lavintųsi tiek mokslo, tiek menų srityje ir taip būtų skatinamas jų asmeninis augimas, atsakomybė ir pasirengimas sudėtingiems XXI amžiaus iššūkiams. Tiesiogiai dalyvavome ir  projektinės veiklos patyriminėse dirbtuvėse, tema „Protest Song Project“. Vaikai supažindinami su taikaus protesto kultūra, kuria dainą (apima muzikos discipliną), pasirodymą atliekant tą dainą (teatras), rašo dainos tekstą (olandų ir ispanų kalbomis). Įstaigos erdvės ryškaus dizaino, koridoriuose eksponuojami mokinių ir profesionalių menininkų darbai, o tai reiškia, kad partnerystė su kultūros organizacijomis bei tinklaveikos iniciatyvos skatina pilietiškumą ir kasdieniniame mokymosi procese.
  • Gerrit Rietveld College – įstaiga, kurioje skatinamas kūrybiškumas ir individualus mokinio potencialas, kai susitelkiama į modernias mokymo metodikas su praktiniu pritaikymu. Šioje mokykloje taip pat eksponuojami profesionalių menininkų darbai, vyksta bendri meniniai projektai tarp menininkų ir mokinių, menų pamokos (teatras, vizualieji menai, muzika). Tačiau daug dėmesio skiriama personalizuotam mokymo modeliui, kai taikant konsultacijas ir mentorystę diegiamas individualus ugdymas ir mokinių potencialo atradimas. Sudalyvavome kūrybinėje pamokoje, kur ne tik stebėjome muzikos pamoką, kurioje mokiniai drąsiai išbandė įvairiausius instrumentus, su jais eksperimentavo bei taikė muzikos kūrimo programą, bet ir mus skatino imtis iniciatyvos.

Profesinė stažuotė ne tik pagilino supratimą apie mokslo ir kultūros sąsajas, bet ir suteikė kultūrinių vertybių mainus, kurie paskatino diskusijas bei kūrybingą mąstymą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas